Friday, November 9, 2012

I'm back


Assalamualaikum semua <3

Fuuhh!! tetiba rase nervous nak merapu kat sini.hehehe. Agak lama aku tak merapu kat sini,hhhmmm lebih kurang 8 bulan kot. So, korang semua peciter? Sihat? Harap korang semua sihat-sihat lah ye. Aku,allhamdulilah sentiasa sihat.
As you all know, aku dah pun berjaya menamatkan zaman diploma aku di UiTM. Syukur sangat-sangat bila aku dan kawan-kawan dapat result yang okay even tak semua dari kami dapat DL. Takpelakan,yang penting kami semua grad on time. Untuk degree pulak,sekali lagi rezeki dari ALLAH. Kami semua dapat futher our degree. And the worst aku dapat kat UiTM Kedah seorang diri! Mula-mula dapat tu aku rasa cuak giler, was-was tak tau nak pi ke tak. Then,aku decide “okay.aku nak pi!”. Bila dah pi sana,siyesly aku tertekan sangat. Banyak perkara yang buat aku rasa macam tu,dan biarlah aku dan mereka-mereka jea yang tau apa perkara-perkara itu. Dan sekali lagi, aku buat keputusan yang aku rasa paling besar dalam hidup aku. Aku quit belajar!!
Now,aku bukan lagi student mana-mana IPT. Aku penganggur. Masa mula-mula aku berenti,siyesly aku rasa down sangat-sangat. Hari-hari rasa tertekan. tapi aku bernasib baik. Aku ada famili yang support aku,yang bagi dorongan kat aku,yang sanggup melayan kerenah aku. Aku jugak ada kawan-kawan yang sentiasa ada dengan aku,yang menangis bersama aku. Allhamdulilah. Sekarang aku dah boleh adapt status aku dengan diri aku. Walaupun sampai sekarang aku masih rasa rendah diri untuk berdepan dengan kawan-kawan aku. Sehinggakan ada kawan aku yang tanya aku, kenapa sekarang nie aku lebih banyak mendengar dari bercakap bila aku berbual panjang dengan dia di telefon. “Sorry kawan! Aku takde cerita menarik nak kongsi,sebab tu aku lagi suka dengar kau cerita pasal life kau.”
Huh!dah masuk mode sedih aku nie.hehehe. Tengah typing nie pun rasa macam nak leleh jea. Parah sungguh cik waniey sorang nie. Okay,abaikan mode sedih tu. Hhmmm, hujung bulan nie ada  convocation diploma. Tapi aku still tak bagi apa-apa respon lagi. Still tak klik pergi ke tak. Sebenarnya,aku konpius. Memang aku rindu tahap giler kentang dengan kawan-kawan diploma,taaaaaaapiiiiiiiii macam aku cerita tadi laa, aku still rasa rendah diri dengan mereka semua!! Tambahan pulak,aku segan giler kot nak mintak duit dengan parents aku. Yelah,semenjak aku duk kat rumah nie,semua perbelanjaan aku, parents yang support.hhmmm..Nanti-nantilah aku pikir pasal nie, aku ada lebih kurang seminggu untuk pikir pasal konvo nia.
Aku rasa dah panjang giler aku merapu kat sini. Dah bosan korang-korang semua baca*eh!ada ke yang baca cerita aku ni?heheh* insyaallah, lepas nie aku akan rajinkan diri aku untuk hupdate blog aku nie. Okay,pen off. <3

p/s: eh!korang tengok tak Dalam Hati Ada Taman? Aku peminat setia.hahaha.btw, tuk adik-adik yang amik SPM tu, GUDLUCK sayang.

No comments: