Tuesday, March 4, 2014

Miracle in Cell No 7

Assalamualaikum wbt.

Hollllaaaa semua..ALLHAMDULILLAH masih dipanjangkan umur untuk menghirup oksigen-oksigen di muka bumi. Jumaat lalu,dengan jayanya umur aku dah genap 23tahun!!23 you know? Dah tua rupanya aku ni.hihihihi.Thanks alot kat kawan-kawan yang wish kat fb,kat text semua lar. Thanks jugak kat mak ayah yang plan little picnic+mandi manda kat pantai.Terimakasih semua,aku hargai.
Okay.dah habis cerita pasal birthday,sekarang ni nak cerita pasal Miracle in Cell No7.Korang tau tak menatang ape mende tu?maaf,tu bukan nama produk kecantikan kay.Tu sebenarnya tajuk movie korea yang baru beberapa hari lepas aku tengok dengan adik-adik aku. Masa memula tengok tu,macam tak best jea. Tapi aku kuatkan semangat,tengok jugak.Rupa-rupanya,movie ni memang best tahap giler vavi ang tau!!Punyer lah sedih sampaikan aku dengan adik aku takleh nak cakap pape just nangis jea.Sampaikan malam lepas tengok movie tu,mata aku bengkak+merah macam aku taruk cili kat mata aku tuh.
Nak cerita panjang pun aku tak reti,so korang baca lah sinopsis movie nia yang aku curi dari atuk aku,AkiGoogle.hehehehehe.


Miracle in Cell No7 menceritakan seorang ayah bernama Yong Goo (diperankan Ryoo Seung Ryong) yang memiliki keterbelakangan mental. Namun, begitu mencintai putrinya Ye Seung (diperankan Park Shin Hye) yang berusia 6 tahun. Suatu hari, berawal dari konflik pada sebuah tas kuning bergambar Sailor Moon, sesuatu yang telah dijanjikan Lee Yong-gu kepada Ye-sung, ia malah terjebak dalam sebuah kasus dengan tuduhan melakukan penculikan, kekerasan seksual, hingga pembunuhan pada anak seorang komisaris polisi, anak yang telah membeli tas terakhir yang telah lama mereka dambakan.

Ayah dan anak ini pun terpisah, Ye-sung dikirim ke sebuah lembaga pengasuhan. Sedangkan, Yong Goo dimasukan dalam sel penjara no.7, di mana sel tersebut memiliki tingkat keamanan tinggi. Penghuni lain di dalam sel tersebut menyadari kalau Yong Goo adalah seseorang yang memiliki keterbelakangan mental.
Yong Goo hanya memiliki satu keinginan: melihat putrinya, Ye Seung. Tetapi karena sel mereka memiliki peraturan tidak diperbolehkan menerima kunjungan, maka seluruh penghuni sel 7 yang dipimpin gangster kocak yang nyawanya diselamatkan Yong Goo berusaha mewujudkan keinginannya masing-masing termasuk berusaha agar Ye Seung dapat menemui ayahnya.
Setelah dewasa Ye Seung yang menjadi seorang mahasiswi hukum, berusaha sangat keras di pengadilan untuk membuktikan bahwa sesungguhnya sang ayah tidak bersalah.
Bagaimana kisah selanjutnya? Mampukah Yong Goo bertemu dengan putrinya Ye Sung kembali? Berhasilkah Ye Sung membuktikan ayahnya tidak bersalah?

Sorry,aku tak jumpa sinopsis dalam bi mahupun bm.Harap memahami bahasa indon.hehehehe.Okaylar.ni jea yang aku nak kongsikan dengan korang semua.Nanti kalau ada masa,ak update lagi kay.Bye.


p/s:btw,petang ni ayah ajak mandi-manda kat pantai lagi.hoooraaaay6x!!

No comments: